Brygadzista to osoba poruszająca się odcinkiem produkcji i zespołem na nim pracującym. W jaki styl ma on właśnie w zasadzie cieszyć się takim zespołem? Co tu jest szczególnie istotne? Kim taki brygadzista powinien być dla swoich pracowników?
1) osobą cenioną z racji na wiedzę i doświadczenie
Przede wszystkim, pracownicy powinni widzieć w danej osobie kogoś, kto pomoże im tak zorganizować pracę, aby wszystko przebiegało bezpiecznie. Generalnie rzecz ujmując, zakład produkcyjny to nie jest miejsce, które tak jak biuro, w istocie nie stwarza żadnych zagrożeń.
W zakładzie produkcyjnym niestety bardzo łatwo może wejść do różnych naprawdę nieprzyjemnych wypadków. Dlatego też mistrz produkcji musi być osobą doświadczona, która doskonale wie, jak zorganizować pracę, jak wdrożyć do niem wszystkie młode osoby, w jaki sposób zadbać o ogólne bezpieczeństwo.
Blog o podobnej tematyce: https://www.stowarzyszeniemk.edu.pl/
Powinna więc być również osoba, która potrafi wypatrzyć talenty, dać każdemu taką pracę, w której naprawdę najlepiej się on sprawdzi.
Dlatego też zasadniczo warto inwestować w szkolenia dla brygadzistów, które właśnie skupiają się na takich aspektach bezpieczeństwa.
2) mistrza
To znowu nie wszystko. Bardzo ważne są bowiem także szkolenia dla kierowników takie jak szkolenie agile, czy scrum szkolenie. Okazało się bowiem, że taki kierownik produkcji tak naprawdę także spełnia wiele zadań scrum mastera. Jest w zasadzie nieco lokalnym mistrzem. O co tutaj tak naprawdę chodzi?
Otóż brygadzista musi umieć rozsądzać spory, łagodzić nastroję, dbać o właściwą atmosferę podczas pracy. to zarówno ta osoba, która motywuje, gani, chwali, pokazuje błędy. To wszystko musi on tak robić, by nie wzbudzać niepotrzebnie zazdrości, lecz żeby w składzie w dalszym ciągu panowała zgodna atmosfera. Słowem, musi posiadać duże zdolności interpersonalne i bawić się szacunkiem.
3) łącznika pomiędzy nimi a zarządem firmy, przedstawiciela, któremu ufają
Na koniec warto jeszcze zainwestować w szkolenie dla mistrzów, rozwijające zdolności negocjacji i rozmowy.